Ga naar de inhoud

Veel gestelde vragen

Bij het centrum voor jeugd en gezin De Wolden Hoogeveen ontvangen wij regelmatig vragen die we vaker behandelen. Daarom hebben wij een overzicht gemaakt met deze vragen en antwoorden. Komt u er niet uit? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op.

Kan ik als ouder zelf kiezen welke hulp ik wil voor mijn kind?

Als uw kind jeugdhulp nodig heeft, wordt in overleg met u bepaald welke hulp nodig is.

Ik heb een opmerking of klacht. Waar kan ik terecht?

De medewerkers van het CJG proberen u goed te helpen. Bent u tevreden over de zorg en hulp? Dat horen we graag! Ziet u dingen die beter kunnen? Ook dat horen we graag. Zo weten we waar we aan kunnen werken.

U kunt contact opnemen met de betreffende medewerker waarover u een klacht heeft. Komt u er samen niet uit? Bel dan ons algemene telefoonnummer: 0528-233049 (CJG Hoogeveen) of 0528-378624 (CJG De Wolden).

Vinden jullie dan samen alsnog geen oplossing, dan kunt u bij de gemeente een klacht indienen via:

Klacht indienen bij Gemeente Hoogeveen
Klacht indienen bi Gemeente De Wolden

Door wie word ik teruggebeld als ik met het CJG bel?

Als u belt met het CJG, dan krijgt u een administratief medewerker aan de telefoon. U wordt dan doorverbonden met de jeugdprofessional die u graag wilt spreken óf zij noteren een terugbelverzoek. De betreffende jeugdprofessional belt u dan binnen twee werkdagen terug.

Wie kan mij ondersteunen?

Stichting OCO (gemeente De Wolden) is er om u te helpen bij een vraag die u heeft over uw zorg of hulpverlening. Zij kunnen u helpen bij het regelen van uw zorg, als u niet goed weet hoe u dit moet aanpakken. De medewerker van stichting OCO: een onafhankelijke cliëntondersteuner, kan u hierbij helpen.

Stichting Welzijnswerk Hoogeveen (SWWH) verzorgt de onafhankelijke cliëntondersteuning voor de inwoners van de gemeente Hoogeveen met (vermoedens van) een beperking of zijn/haar familie of andere betrokkenen.

pexels-olya-kobruseva-5428836